Participants
Publications
    Memmel, Thomas; Gundelsweiler, Fredrik; Reiterer, Harald (2007): Agile Human-centered Software Engineering BALL, Linden J., ed. and others. Proceedings of the 21st British HCI Group Annual Conference on People and Computers : HCI...but not as we know it : volume 1. New York, NY: ACM, 2007, pp. 167-175. ISBN 978-1-902505-94-7

Agile Human-centered Software Engineering

×

We seek to close the gap between software engineering (SE) and human-computer interaction (HCI) by indicating interdisciplinary interfaces throughout the different phases of SE and HCI lifecycles. As agile representatives of SE, Extreme Programming (XP) and Agile Modeling (AM) contribute helpful principles and practices for a common engineering approach. We present a cross-discipline user interface design lifecycle that integrates SE and HCI under the umbrella of agile development. Melting IT budgets, pressure of time and the demand to build better software in less time must be supported by traveling as light as possible. We did, therefore, choose not just to mediate both disciplines. Following our surveys, a rather radical approach best fits the demands of engineering organizations.

Origin (projects)

    Konstanzer, Robert; Memmel, Thomas; Gundelsweiler, Fredrik; Reiterer, Harald (2007): Visualisierungs- und Navigationskonzepte zur Darstellung komplexer Informationsräume auf dem PDA i-com : Journal of Interactive Media. 2007, 6(2), pp. 12-20. ISSN 1618-162X. eISSN 2196-6826. Available under: doi: 10.1524/icom.2007.6.2.12

Visualisierungs- und Navigationskonzepte zur Darstellung komplexer Informationsräume auf dem PDA

×

Mobile Geräte mit kleinen Displays finden eine immer größere Verbreitung. Demzufolge wächst auch der Bedarf an Inhalten, die auf diese Display-Größe zugeschnitten sind. Die oft nur für die Desktop-Welt konzipierten Inhalte können nicht ohne weiteres mit mobilen Geräten exploriert werden. In diesem Beitrag werden daher ein Navigations- und Visualisierungskonzepte für kleine Displays vorgestellt, die den speziellen Anforderungen mobiler Endgeräte Rechnung tragen. Am Beispiel des Informationsraums der Webseite von Mercedes-Benz zeigen wir Strategien und ein Softwareframework für den Transfer vom Desktop auf mobile Endgeräte.

Origin (projects)

Further information
Period: